- Mascara

Förlåt förlåt förlåt! Har haft alltför mycket för mig så har inte hunnit att blogga något vidare!




Mascara. hmm.. det är ju en djungel att hitta rätt ! Alla olika borstar och tvådelade färger och vackra namn, ju längre desto bättre..?. . Men om ni vill lyda mitt råd så säger jag: Prova er fram! Det är ju kul också!! Bara för att den heter något exklusivt och går 4 gånger i timmen som reklam på tv.n behöver det inte vara den bästa för just dig och dina fransar. Jag tycker att de flesta mascaror går an. Men! Det krävs rätt applikator. Har du massa mascaror hemma som behöver användas som du ej tycker om, byt applikator. När din favorit mascara är slut, tvätta och spara borsten till någon annan.

 

Tänkte ikväll tipsa om två super mascaror som jag inte kan vara utan.


Den första jag använder: Oriflame waterproof, har jag direkt efter böjningen av fransarna som verkligen håller böjjen hela dagen. Den kan kännas lite torr till att användas ensam i mitt tycke ( jag älskar mycket mascara, självklart inga spindelben! ) men den gör absolut sin rätt när jag fyller på med Oriflame Wonder Lash som (nu kommer finessen) har en kort och en lång borst! Den korta borstsidan använder du först för att applicera mascara sen vänder du på borsten och använder den långa sidan för att dra ut mascaran på fransarna!

Inget klumpigt resultat, jag kan stryka på 3 lager innan det blir klumpar.

Givetvis är en mascara bäst efter några gånger men dessa två är helt ok vid första svepet!



Oriflame Waterproof




                        

Oriflame Wonder Lash





Titta på tidigare bilder, där har jag alltid använt dessa 2 guldkorn!


Vilken är din bästa mascara?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0